Haber & Haber - Kancelaria Adwokacka Gdańsk

Prawo mody

Prawo modowe w Polsce nie jest ściśle określone. Z tego powodu, istotą tej dziedziny jest świadomość, iż każda nowo powstająca branża od małego butiku po duże zakłady powinna być pod stałą opieką wyspecjalizowanych prawników. Zakres prawa związany z tą specjalizacją wymaga od prawników posiadania obszernej wiedzy, którą prawnicy z naszej kancelarii posiadają. Oprócz wiedzy specjalistycznej nasi eksperci są przy okazji pasjonatami mody i są na bieżąco z nowinkami z tego świata. Jeżeli jesteś właścicielem marki modowej i potrzebujesz wsparcia ekspertów prawa, zapraszamy do kontaktu!

Czym jest prawo modowe

Warto wspomnieć, iż Polska branża modowa, tj. marki modowe, rozkwitający na rynku projektanci, a także firmy kosmetyczne, agencje modelingowego, modelki czy fryzjerzy potrzebują profesjonalistów, którzy będą dbać o ich interesy. Prawnicy specjalizujący się prawie modowym skupiają się głównie na zarządzaniu własnością intelektualną swoich klientów — zapewniają wsparcie w zakresie prawa konkurencji, rejestrują znaki towarowe oraz reprezentują ich w sprawach przy oskarżeniach o plagiat.

Świat mody rządzi się swoimi prawami, a osoby, które do niego należą, zazwyczaj charakteryzują się artystyczną duszą i niekoniecznie muszą mieć pojęcie prawne. Współpraca z dobrą kancelarią prawniczą na pewno pomaga w zabezpieczeniu interesów i dbaniu o dobre imię marki, która (jak w żadnej innej branży) jest mocno zależna od jej PR.

Co wyróżnia prawnika od mody

Ważną informacją na początku jest zdanie sobie sprawy, że nie ma czegoś takiego, jak typowy prawnik modowy. Prawnicy modowi pochodzą z różnych środowisk i mają różne doświadczenia edukacyjne i zawodowe. Każdy z nich jest oczywiście wyedukowany oraz posiada odpowiednie wykształcenie i kompetencje, jednak wśród uczelnianych specjalizacji na próżno jeszcze szukać tych, powiązanych z modą. Z tego powodu warto współpracować z osobami, które mają doświadczenie w prowadzeniu tego typu spraw, a przy okazji podchodzą z pasją i zaangażowaniem do swojej pracy. Moda nie może być więc tylko pracą prawnika, ale powinna być również jego hobby, aby mógł on być na bieżąco ze zmieniającymi się trendami w branży.

O prawnikach modowych za granicą mówi się już od dawna — w Polsce to wciąż świeża sprawa i niewiele jest tak wyspecjalizowanych osób. Z jednej strony wynika to z tego, że wiedza na ten temat nie jest powszechna, a z drugiej: sama znajomość przepisów nie wystarczy. Prawnika modowego wyróżnia, oprócz świetnej znajomości przepisów, znajomość branży modowej i bycie na bieżąco z tym, co się w niej dzieje. Co pokazano na Paris Fashion Week w 2017 roku, jaką kolekcję wprowadziła właśnie kanadyjska sieć, a także jak obsadzone są magazyny modowe? To są tylko pojedyncze zagadnienia do opanowania, które nie mają co prawda wartości prawnej, ale są często kluczowe przy reprezentowaniu interesów klientów.

Prawnicy zajmujący się modą nie muszą mieć tylko wykształcenia prawniczego. Najlepsi eksperci w tej dziedzinie często kończą dodatkowe kierunki, które pomagają im w prowadzeniu spraw. Taką specjalizacją może być marketing lub reklama, które są ściśle związane z modą. Oprócz oczywistej wiedzy z zakresu prawa cywilnego, czy gospodarczego, ważne jest, aby kandydat miał wiedzę na temat branży modowej i był na bieżąco z tym, co się w niej dzieje. Dodatkowo, prawnik powinien mieć pewną wiedzę na temat świata biznesu czy handlu — pomoże mu to lepiej zrozumieć umowy związane ze sprzedażą i umowami licencyjnymi.

Skorzystaj z pomocy ekspertów ds. mody w kancelarii Haber&Haber

Tak, jak zostało to wcześniej wspomniane, prawo modowe wciąż jest w Polsce zagadkowym zagadnieniem. Niewielu prawników podejmuje się spraw związanych z ochroną dóbr osobistych w branży modowej, a jeżeli już to robią, często nie mają właściwej wiedzy, lub brakuje im tej najważniejszej iskierki nadającej charakter sprawie — pasji do mody. Z tego powodu, szukając rozwiązania najlepszego dla Twojego biznesu, powinieneś skorzystać z pomocy ekspertów, którzy od lat rozwijają kompetencje w tym zakresie.

Takich ekspertów znajdziesz w kancelarii Haber&Haber. Jesteśmy zespołem prawników, którzy poza odpowiednim wykształceniem i szeroką wiedzą z zakresu różnych dziedzin prawa, pasjonują się również światem mody i są na bieżąco z dynamicznie zmieniającymi się trendami. Jeżeli jesteś właścicielem biznesu modowego i potrzebujesz wsparcia osób, które doskonale odnajdują się w specyfice tej branży, rozumieją problemy, z którymi się mierzysz oraz kierują się wartościami zgodnymi z Twoimi, to serdecznie zapraszamy do kontaktu. Nasi specjaliści na pewno pomogą Ci zabezpieczyć Twoje interesy w zakresie praw autorskich i wszystkich innych sytuacji, które mogą spotkać Twój biznes.

Do kontaktu zapraszamy nie tylko firmy odzieżowe, ale również wszystkich innych przedsiębiorców, którzy prowadzą artystyczny biznes. Jeżeli jesteś fotografem, agencją brandową, jubilerem, czy działasz w sektorze branży kreatywnej i potrzebujesz wsparcia prawnego — na pewno będziemy mogli Ci pomóc!

 

Zobacz również:








Sprawy karne adwokat

Dochodzenie roszczeń przeciwko GetBack oraz Idea Bank

Rozwody gdańsk prawnik rozwodowy

Mediacje rodzinne Gdańsk

Sprawy cywilne Gdańsk adwokat od spraw cywilnych

Sprawy rodzinne Gdańsk

Doradztwo biznesowe

Sprawy odszkodowawcze Gdańsk

Prawo mody

Adwokat spadki Gdańsk, adwokat od spraw spadkowych

Kredyty CHF kredyt we frankach Kancelaria

Sprawy gospodarcze Gdańsk

Mediacje gospodarcze, rodzinne i cywilne

Adwokat sprawy samochodowe

Doradztwo prawne Fotowoltaika

SDE | Dozór elektroniczny

ENA | Europejski nakaz aresztowania

Haber & Haber

Adres:

ul. Kalinowa 43/1, 80-177 Gdańsk

tel. 506 134 503
tel. 510 404 334

biuro@haberihaber.pl

HABER & HABER Kancelaria Adwokacka Adwokat Ewelina Baranowska-Haber

NIP: 5832994700
HABER & HABER Kancelaria Adwokacka Adwokat Błażej Haber

NIP: 5862079717

 

Numer rachunku bankowego: 69 1910 1048 2210 0272 7505 0001

 

W sprawach nagłych dostępni jesteśmy całą dobę.

W zakresie porad i pomocy prawnej jesteśmy również dyspozycyjni online za pośrednictwem internetu (w tym Skype) oraz telefonu.